Mindenki organikusan szeretne eredményeket elérni. Mit is jelent az organikus elérés? Fizetett hirdetések nélküli érdeklődőket. Természetesen ez nagyon jól hangzik és nagyon kedvező is, hiszen ennek köszönhetően nem kell pénzt kiadnunk a zsebünlből azért, hogy pénz kerüljön be a tárcánkba. De nézzük meg, hogy ez az út járható még mindig?
Szerintem minden kezdő szolgáltatás alapú vállalkozó, függetlenül az iparágtól, az alábbiakon megy keresztül:
💬 „Lett egy új ügyfelem, a volt kolléganőm ajánlotta.”
Jó volt a közös munka, de ő sajnos nem tudott tovább ajánlani. Na, kiteszek egy pár posztot.
💬 „Kitettem már ebben a hónapban 3 posztot.”
De csak az anyukám és a férjem like-olta. Legalább a zalaegerszegi nagyiék kommentben tudatták velem, hogy szép vagyok, és puszi a családnak.
💬 „Na jó, meghirdetem a szolgáltatásomat.”
De persze sokat nem akarok rá költeni, mert a végén még csak pénzkidobás lesz. Maximum 10 000 Ft-ot, abból csak megtalálok 1-2 embert.
Ha ezek közül bármelyik is ismerős, akkor tudd, nem vagy egyedül!
Sokan azt gondolják, hogy az organikus elérés egy ingyenes, gyors és stabil megoldás az ügyfélszerzésre. Az igazság azonban az, hogy önmagában nem elég! De mielőtt eltemetnénk az ingyenes ügyfélszerzést, nézzük meg, hogyan lehet valóban működőképes stratégiává alakítani.
Mi az organikus elérés és miért csalóka?
Legfelül már emltetem, de kicsit ecsetelem még tovább. Az organikus elérés azt jelenti, hogy pénzköltés nélkül próbálsz eljutni a célközönségedhez.
Erre a leggyakoribb eszközök:
- Facebook és Insta posztok
- Blogcikkek és SEO-zott tartalmak (azaz keresőoptimalizált tartalmak)
- Youtube és Tiktok videók
- Hírlevelek
- Facebook csoportokban való aktív jelenlét
- Direkt kapcsolatfelvétel
Egyébként eddig a képlet nem is lenne bonyolult, sőt igazán kecsegtető, csak van egy rossz hírem: Az algoritmusok brutális megnyirbálják az elérést.
Gondolj bele, miért segítené elő neked Zuckenberg a látogatókhoz való eljutásodat ingyen, ha ezért fizethetnél is.
Szóval hiába posztolsz rendszeresen, ha azt az algoritmus nem támogatja.
(Joggal merül fel benned a kérdés, hogy akkor minek fáradok minden héten a rendszeres tartalomgyártással? –> Erre választ adok 2 hét múlva, ha nem akarod kihagyni, akkor kattints ide és iratkozz fel!)
Hogyan lehet az organikus elérést valóban ügyfélszerző eszközzé alakítani?
Sokan azt mondják: „Csak posztolj rendszeresen, és jönni fognak az ügyfelek!” Ez sajnos nem igaz. Az organikus elérést stratégiailag kell építeni, különben időpazarlás.
1. Tartsd szem előtt a célközönségedet!
Minden egyes posztodat úgy írd meg, hogy az ügyfeleid fejével gondolkodj! Ha csak magadról és a vállalkozásodról beszélsz, senki nem fog figyelni rád.
2. Ne csak posztolj, hanem kommunikálj!
Az algoritmusok imádják az interakciót. Ha csak egyoldalúan kommunikálsz, senki nem fogja látni a posztjaidat.
Kérdezz! Például: „Mi volt a legnagyobb kihívásod az elmúlt hónapban az ügyfélszerzésben?”
Szavaztass! Adj nekik két lehetőséget, amiből választhatnak.
Válaszolj kommentekben és sztoriban! Ez növeli az elérést.
3. Használj változatos tartalomtípusokat!
A sima szöveges posztok már nem elég hatékonyak. Az emberek vizuálisan és interaktívan fogyasztanak tartalmat.
Használj videókat! Az algoritmusok előnyben részesítik a videós tartalmakat.
Készíts carousel (lapozható) posztokat! Ezek több elköteleződést generálnak.
Kombináld a hosszú és rövid tartalmakat! (pl. egy gyors tipp Instagram Story-ban, hosszabb magyarázat egy blogcikkben).
4. Építs e-mail listát az organikus elérésből!
Az egyik legnagyobb hiba, ha minden erődet a közösségi médiára teszed. Az algoritmusok bármikor változhatnak, de az e-mail listád a tiéd marad!
Adj egy ingyenes csalit (pl. letölthető PDF vagy mini tréning), hogy a követőid feliratkozzanak az e-mail listádra.
Küldj rendszeres hasznos tartalmat e-mailben, hogy mindig szem előtt maradj.
Ha van egy stabil e-mail listád, nem kell aggódnod az algoritmusok miatt!
És mi a helyzet a fizetett hirdetésekkel?
Míg az organikus elérés időigényes, addig a hirdetések gyors eredményeket hoznak.
A legjobb stratégia: Kombináld a kettőt!
Használd az organikus tartalmakat a közösségi média és az e-mail lista építésére.
Hirdess célzottan a bejegyzéseidre és csalitermékedre, hogy nagyobb elérést kapjanak.
Építsd ki az ügyfélszerző rendszeredet, hogy hosszú távon ne kelljen folyamatosan pénzt költened hirdetésekre.
Összegzés: Organikus vagy fizetett?
Ha nincs pénzed hirdetésre:
Készíts rendszeresen hasznos, interaktív tartalmakat.
Használj videót és carousel posztokat.
Építs e-mail listát az organikus elérésből.
Ha gyors eredményeket akarsz:
Használj fizetett hirdetéseket, de csak akkor, ha van működő stratégiád!
Kombináld a hirdetéseket az organikus stratégiával.
Ha stabil ügyfélszerző rendszert szeretnél:
Dolgozz ki egy hosszú távú stratégiát, ami nem függ az algoritmusoktól.
Automatizáld a követőid elérését e-mail marketinggel és sales funnelekkel.
Ha szeretnéd a startégiádat javítani, foglalj időpontot és beszéljünk a megvalósításról!
📢 Te hogyan használod az organikus elérést? Írd meg kommentben vagy oszd meg a tapasztalatod!